HT-samtal #73 – Peter K. Andersson

Publiceringsdatum: 15 juni 2019 Om avsnittet: Lunds universitet var som vanligt på plats på Bokmässan i Göteborg i slutet av september 2018. I vår monter bjöd vi på ett späckat program bestående av ett trettiotal samtal med forskare och författare knutna till universitetet. En handfull av dessa samtal presenteras nu i poddform. London i slutet av 1800-talet. Den fruktade seriemördaren Jack the Ripper håller en hel stad i skräck. Men vad var det för människor som levde i den brittiska huvudstaden samtidigt som mördaren härjade? Hur levde de? Om detta och mycket annat pratar historikern Peter K Andersson i denna inspelning från bokmässan 2018. Den som frågar ut honom är Isak Hammar.

Martin Degrell
Samtalsledare och fakultetssekreterare för forskning
martin.degrellkansliht.luse
tel: +46 46 222 72 28