Preliminära resultat från Tellus

Publicerad den 27 januari 2020
Närbild på en hand som håller en penna och ett formulär.

Preliminära resultat från Tellus forskningsprojekt kommer att presenteras den 12 februari kl. 17.00-18.00 i Palaestra.

Alla studenter är välkomna att lyssna och ställa frågor. Tellus-projektet är ett treårigt forskningsbaserat projekt som syftar till att stärka det förebyggande arbetet mot sexuella trakasserier vid Lunds universitet.
Professor Anette Agardh är projektledare för Tellus-projektet och kommer att presentera preliminära resultat från intervjuer, gruppdiskussioner och enkät. På plats finns också Tellus projektgrupp och forskarna i forskningsprojektet.
Rektor Torbjörn von Schantz och förvaltningschef Susanne Kristensson informerar om tidsplan för fortsatt förebyggande arbete samt svarar på frågor. Medverkar gör också Matilda Byström, vice ordförande, LUS.
Ingen förhandsanmälan krävs.
Klockan 18.00-18.30 sker därefter en presentation av resultaten på engelska.
Mer information om projektet hittar du på <link https: tellus.blogg.lu.se>tellus.blogg.lu.se