Vad kan jag bli och hur blir jag det?

Det finns många möjliga karriärvägar för dig som studerar på Humanistiska och teologiska fakulteterna. Vet du vad du vill jobba med och undrar hur du kan komma dit? Är du osäker på vilka slag sjobb din utbildning kan leda till? Funderar du på vilka masterprogram eller praktikplatser som kan vara mest relevanta? Kontakta gärna Arbetslivsforum för karriärvägledning!

Arbetsmarknad

Kom ihåg att arbetsmarknadsprognoser är osäkra. Tänk gärna mer på vad du vill göra än på var jobben kan finnas om fem år. Tänk också på att det finns en stor arbetsmarknad utanför Sverige. Fler studenter hittar till exempel jobb i Danmark. Prognoser hittar du bland annat hos Statistiska Centralbyrån SCB och den fackliga centralorganisationen Saco:
Sidansvarig: malin.sjobergkansliht.luse | 2023-08-29