Kurs

Kurskod: IMSB24
Engelsk titel: Intermedia Studies: The Rhetoric of Advertising in the Modern Media II
Högskolepoäng: 7,5

Med anledning av regeringens meddelande den 29 maj, att en återgång till campusundervisning är möjlig fr.o.m. 15 juni, gäller följande angående undervisning på HT-fakulteterna under hösten:

  • På grund av pågående coronapandemi (covid-19) och de restriktioner som är utfärdade kommer undervisningen för höstens kurser att ha begränsat antal träffar på campus beroende på tillgången på lämpliga lokaler. Till stor del kommer undervisningen att bedrivas på distans. Detaljerad information om vad som gäller för din kurs meddelas nedan.
  • I det fall undervisningen ges på campus finns för varje undervisningslokal anvisade in- och utpassager i förhållande till trapphus, korridorer och entréer (in- och utgångar). Tag hänsyn och följ instruktionerna noga. Handsprit ska finnas tillgänglig i alla lärosalar och grupprum.

Försäkra dig om att vi kan nå dig – kontrollera att din e-postadress i Ladok är korrekt: www.student.lu.se

Var uppmärksam på annorlunda starttider på dina undervisningsmoment. Angivna tider i ditt kursschema gäller.

Kurstillfälle: höstterminen 2020
Studiesätt: trekvartsfart, kvällstid
Kursperiod: 2020-10-27 – 2020-12-08
Kursspråk: engelska
Behörighet: Grundläggande samt IMSB20 eller motsvarande (IMSB10, IMSB12)

Anmälningskod: LU-E1621

Anmälningskod: LU-32151

Introduktionsmöte: 2020-10-27 kl. 17.15 – 20.00 i LUX:B152

Lärare: Heidrun Führer

  • Schema – ändringar kan förekomma ända fram till terminsstart, mer exakt schema förväntas komma vecka under 34
  • Tentamensschema

Beskrivning

The course consists in a continuation and deepening of IMSB20 (The rhetoric of advertising in modern media I). In relation to the needs of different media, the intermedial design of advertising is defined and analyzed by deepening the theoretical frames. Beside the ethical and media specific context when analyzing current advertising new media relations like architecture and advertising are explored. Focus lies on a more complex understanding of the development in commercials as a vital product of modern culture.

This course is also included in IMSA22, Intermedia Studies: Level 2

Utbildningstillfällen – höstterminen 2020

First Admission Round / Internationell ansökningsomgång

Evening Lund, part time, 75 %
In English
October 27, 2020 – December 8, 2020

Closed for applications

Second Admission Round / Nationell ansökningsomgång

Kvällstid Lund, trekvartsfart
På engelska
27 oktober 2020 – 8 december 2020

Öppen för sen anmälan

Information om anmälan

Du anmäler dig till våra kurser och program på antagning.se. Där kan du sedan följa din anmälan och kontrollera att dina meriter registrerats. Det är även där du loggar in för att svara på ditt antagningsbesked.

Ansökningsperioden är mars–april för höstterminen och september–oktober för vårterminen.

Sen anmälan

Alla utbildningar stänger för anmälan, efter att sista anmälningsdatum har passerat.

Kurser och program som har platser kvar, öppnar för sen anmälan efter första urvalet. Dessa utbildningar är märkta "Öppen för sen anmälan" på antagning.se.

International student?

Make your application in the First Admission Round at universityadmissions.se.

Application period October–January for autumn semester and June–August for spring semester.

First or Second Admission Round?

All international students are encouraged to apply to the First admission round. This round takes place many months before the start of a semester and gives students the time they need to pay their tuition fees, apply for and receive their residence permit (if required), find housing, etc.

The Second admission round is an alternative for students from EU/EEA countries as they do not need a residence permit. Non-EU/EEA students will most likely not have enough time to obtain their permit before the start of the semester. However, even EU/EEA students are advised to apply during the First admission round, as some programmes can be applied for only in the January round. Also, this provides applicants with an admission decision much earlier, which is helpful in making decisions about their studies.

Anmälnings- och studieavgifter för medborgare utanför EU/EES

Avgifterna gäller alltså inte dig som är medborgare i Sverige, något annat EU- eller ESS-land eller Schweiz. Läs mer om anmälnings- och studieavgifter.

Anmälningsavgiften är 900 kronor. Studieavgiften för Intermediala studier: Reklamens retorik i moderna media II är 13 750 SEK.

Second Admission Round
Nationell ansökningsomgång
Höstterminen 2020

Öppen för sen anmälan

Introduktionsmöte

Tisdagen den 27 oktober
kl. 17.15 – 20.00
LUX:B152, obligatoriskt

En full anslagstavla med många olika affischer.

Kompetensprofil – intermediala studier

En folder om intermedialisters kunskaper och kompetenser.