okt

Heritage Science tema kickoff möte och MAX IV träning

5 oktober 2023 09:00 till 6 oktober 2023 17:00 Övrigt

Kick-off möte för LINXS nya tema Heritage Science. Lär dig mer om möjligheterna att utforska kulturarv med hjälp av neutron- och röntgentekniker och delta i träning på MAX IV.

Läs mer och registrera dig: https://www.linxs.se/events/2023/10/05-06/heritage-science-kickoff-linxs-event

LINXS är ett institut med uppdrag att stärka neutron- och röntgenbaserad forskning och utbildning. LINXS är en viktig länk mellan forskningsanläggningarna MAX IV och ESS samt nationella och internationella forskare.

Se alla LINXS events, www.linxs.se

In English:

Heritage Science theme kickoff meeting and MAX IV training (linxs.se)
Kick-off meeting for LINXS new theme Heritage Science. Learn about cutting edge applications of X-rays and neutrons to heritage science and participate in hands-on training at MAX IV.

See all events at LINXS, www.linxs.se

Om händelsen:

5 oktober 2023 09:00 till 6 oktober 2023 17:00

Plats:
Workshop room on the 5th floor at LINXS (Scheelevägen 19, Lund) and MAX IV (Fotongatan 2, Lund).

Kontakt:
noomi.eganfsi.luse

Spara händelsen till din kalender