sep

LINXS gästföreläsning: Frontiers of Archaeobotany, Dorian Fuller, University College London – Heritage Science temat

21 september 2023 15:00 till 16:00 Föreläsning

Föreläsningen riktar sig till forskare som är intresserade av hur man kan använda röntgentomografi för att utveckla arkeobotanik och få mer kunskap om forntida växtodling och domesticering av grödor.

LINXS är ett institut med uppdrag att stärka neutron- och röntgenbaserad forskning och utbildning. LINXS är en viktig länk mellan forskningsanläggningarna MAX IV och ESS samt nationella och internationella forskare.

Läs mer om tillfället och registrera dig.

Se alla LINXS events, www.linxs.se

In English:

LINXS guest seminar: Frontiers of Archaeobotany, Dorian Fuller, University College London – Heritage Science theme
The talk is aimed at researchers who are interested in how X-ray tomography can be used to develop archaeobotany, and advance knowledge about ancient crop production and domestication of crops.

See all events at LINXS, www.linxs.se

Om händelsen:

21 september 2023 15:00 till 16:00

Plats:
LINX (Scheelevägen 19, LUND). Det går att delta digitalt via zoom.

Kontakt:
noomi.eganfsi.luse

Spara händelsen till din kalender